W rytmie TV (Media i Marketing Polska)

W najnowszym numerze M&MP znajdziecie artykuł Joanny Dziwisińskiej: “W rytmie TV”. Maciej Marek, media planner/buyer OMD odpowiada m.in. na pytanie skąd popularność kanałów z muzyką disco polo?

Maciej Marek: muzyka Disco Polo faktycznie od kilku lat wróciła do łask, przy czym duży w tym udział stacji Polo TV, która będąc szeroko dostępna na naziemnej platformie cyfrowej cieszy się bardzo dużą popularnością. Tego typu muzyka była popularna w latach 90’tych, kiedy to w ramówce Polsatu było miejsce dla programów z taką muzyką. Wraz z rozwojem kultury i mediów w Polsce muzyka Disco Polo popadała w coraz większą niełaską i stopniowo ludzie przestali przyznawać się, że lubią takiej muzyki słuchać – a to zmusiło nadawców do wycofania programów o takiej tematyce z oferty. Moim zdaniem jednak ta muzyka nigdy nie przestała być popularna, tylko po prostu w dobie coraz powszechniejszego dostępu do Internetu, zespoły były w stanie przeczekać okres mniejszej popularności, jednocześnie szukając nowych odbiorców dla swojej twórczości za granicami naszego kraju. Dlatego też, kiedy w 2011 roku pojawiło się Polo TV, bardzo szybko zyskało (a właściwie odzyskało) wiernych odbiorców. Można rzec, że stacja od początku swojego istnienia jest na fali wznoszącej – dość wspomnieć, że porównując jej udziały oglądalności w maju 2014 do maja 2013 roku, uzyskała wzrost udziału w grupie komercyjnej o ponad 25%, do poziomu 1,13%. Z kolei stacja Polsatu, czyli Disco Polo Music, która wystartowała w maju 2014 roku, już w pierwszym miesiącu swojego nadawania uzyskała udział na poziomie 0,29% (nie jest ona obecna w naziemnej telewizji cyfrowej), co również jest świetnym wynikiem, jeśli spojrzymy np. na MTV Polska, które w tym samym miesiącu miało udział na poziomie 0,28%.

Więcej na str. 24 wakacyjnego wydania magazynu Media i Marketing Polska

Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Zaufali nam

Śledź nasz profil na portalu Linkedin