“Przyszłość telewizji. Czynniki zmian” Pobierz raport

raport banner

Najważniejsze wnioski z raportu:

  • Nieprawdą jest, że telewizja umiera – aktualnie przeżywa swój złoty okres. Świadczy o tym wielość formatów, rozkwit telewizji na wielu ekranach, wysokobudżetowe seriale i filmy tworzone pod mały ekran. Telewizja nadal pozostaje najbardziej wpływowym medium, a w Polsce – według ostatnich dostępnych badań – zaledwie 3,3% (IQS, 2015) gospodarstw domowych nie posiada telewizorów.
  • Młodsze pokolenia nadal oglądają bardzo dużo telewizji. Zmienia się jednak forma jej oglądania – młodzi rzadziej używają do niej telewizora, za to konsumują ogromne ilości wideo online. Kontent wideo to aktualnie najsilniejszy trend w sieci, cały czas rosnący w siłę (krótkie filmiki, długie formy, live i 360 – w trend zaangażowani są wszyscy znaczący gracze od Facebooka po Snapchata).
  • Rynek subskrypcyjnej telewizji jest bardzo dynamiczny – tylko w ciągu ostatnich 2 lat zanotował na świecie wzrost o 20 pp. (Wave 9, 2017). W Polsce z subskrypcji takich jak Netflix korzysta niewielki odsetek osób (ok. 3%). Jest to spowodowane m.in. rozprzestrzenieniem się pirackich usług streamingowych, jak i barierą językową (większość treści jest po angielsku).
  • TV nie jest już zamknięta w ramach telewizora, odbierającego programy nadawane według sztywnej ramówki. Filmy i programy oglądamy, gdzie i kiedy chcemy przy pomocy każdego urządzenia połączonego z internetem. Coraz częściej telewizja staje się także immersyjnym doświadczeniem, stawiającym widza w samym środku akcji dzięki takim technologiom, jak VR, AR i wideo 360°.
  • Kolejną dużą zmianą dla branży TV będzie wprowadzenie nowego standardu superszybkiej sieci 5G. Niezrównana prędkość i możliwość przesyłania ogromnych ilości danych spowoduje jeszcze silniejsze przejście na mobile, więcej wideo w bardzo wysokiej rozdzielczości czy możliwość prowadzenia transmisji na żywo w wirtualnej rzeczywistości.

żródło: Hatalska.com

Zaufali nam

Śledź nasz profil na portalu Linkedin