Internet lek na całe zło (Media i Marketing Polska)

Zapraszamy do lektury artykułu Macieja Florka “Internet lek na całe zło” o inwestycjach mediowych. “Żyjemy w atmosferze spadków, redukcji, zamrażania budżetów. Media przestały być optymistyczne. Na ratunek co roku przychodzi internet, który ponownie rośnie (…)”

“W zeszłym roku inwestycje mediowe w Polsce osiągnęły blisko 33 mld zł w ujęciu cennikowym (dane: Kantar Media). Oznacza to wzrost w stosunku do roku 2012 o 18 proc. Jednak według estymacji własnych domu mediowego OMD wydatki netto plasowały się na poziomie 7,1 mld zł, co oznacza spadek o 5 proc.
– Za tak dużą różnicę między wydatkami cennikowymi a netto odpowiada średni wzrost rabatów w mediach, głównie w telewizji, co z kolei jest wynikiem oczekiwań marketerów – ocenia Anna Nazar, group account director OMD. Największym beneficjentem okazał się ponownie internet. Za sukcesem tego medium stoi w głównej mierze zapotrzebowanie konsumentów na uzyskanie natychmiastowej odpowiedzi na ich pytana, zapotrzebowanie na dane i wszelkiego rodzaju treści. Marketerzy coraz częściej wykorzystują internet przede wszystkim w celu precyzyjnego dotarcia do swoich klientów. Dzieje się to za sprawą programmatic buyingu i przy wsparciu trendu, jakim jest big data”.

Wydatki na reklamę online 2013

IAB/PWC, Media i Marketing, AdEx

Więcej na temat: http://mediamarketingpolska.pl/artykuly/172409,internet-lek-na-cale-zlo#
(dostęp bezpłatny, wymagana rejestracja).

Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Zaufali nam

Śledź nasz profil na portalu Linkedin