Badanie OMD Future of Poland

Grupa OMD w ramach projektu Future of Poland, zrealizowała badanie ilościowe, w którym poruszona została tematyka przyszłości Polski i Polaków. Pytaliśmy o postrzeganie własnej sytuacji, przedsiębiorczość, korzystanie z mediów i nowych technologii oraz o podejście do zdrowego stylu życia. Wyniki badania 7 kwietnia premierowo przedstawił Robert Plesko, dyrektor zarządzający OMD Macroscope. future 033

Projekt „Future of” jest częścią ogólnoeuropejskiej inicjatywy OMD. Obserwacja brytyjskich konsumentów w świetle długoterminowego kryzysu, spowolnienia gospodarczego, zaowocowała powstaniem pierwszego projektu Future of Britain www.omdukblog.com/futureofbritain/. Zespół OMD UK w 2013 r. zrealizował badanie, którego celami było określenie wpływu kryzysu na styl życia, zakupy, konsumpcję mediów i marek, a także oczekiwania konsumentów i postawy wobec życia w Wielkiej Brytanii. Projekt „Future of” został wprowadzony również na innych rynkach, m.in.: w Belgii, w Hiszpanii, we Włoszech czy na Litwie, dzięki czemu możliwe jest porównanie Polaków do mieszkańców innych krajów.
future 064

Badanie w Polsce zostało przeprowadzone w sierpniu 2015 metodą wywiadów internetowych na grupie 2000 osób w wieku powyżej 15 lat; próba reprezentatywna ze względu na wiek, płeć i miejsce zamieszkania dla populacji Polski.

Premierze wyników i konferencji towarzyszyła debata z udziałem Jakuba Bierzyńskiego CEO OMD, Roberta Bednarskiego, dyrektora Facebook na Europę Środkowo-Wschodnią, Artura Waliszewskiego regional business director w Google, Roberta Wielgo członka zarządu IAB Polska, Michała Brańskiego członka zarządu VP Strategia z Grupy Wirtualnemedia oraz Anny Podskarbi managing director OMD Optimum Media. W dyskusji, którą poprowadził Martin Stysiak z “Gazety Wyborczej” poruszone zostały zagadnienia wpływu nowych technologii na życie i zachowania Polaków. Rozmówcy zastanawiali się czy nowoczesne technologie to nieoceniona pomoc czy największa pułapka współczesności? Czy newsy w mediach tradycyjnych nadal są „newsami”, kiedy 23% ogółu Polaków (a aż 60% Polaków w wieku 15-24 lat) przegląda Facebooka kilka razy dziennie? Jakie zmiany wymusza na marketerach przeniesienie punktu sprzedaży do smartfona? Czy warto rozszerzać grupy docelowe dla nowych technologii, czy pozostawić młodemu targetowi rolę edukatorów starszej grupy?

future_of_poland_Clients_first (2)

future_of_poland_Clients_first (3)

future_of_poland_Clients_first (4)

future_of_poland_Clients_first (5)

future_of_poland_Clients_first_OMD

Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Zaufali nam

Śledź nasz profil na portalu Linkedin