Wydawcy dają za darmo (M&MP, wrzesień 2013, artykuł Michała Daniluka)

Zapraszamy do lektury artykułu Michała Daniluka na temat Piano Media, który ukazał się we wrześniowym numerze Media i Marketing Polska.

Biznesowo prasa drukowana radzi sobie coraz gorzej i wszyscy na tym tracą – cięcia, zwolnienia, śmieciowe umowy, niedoświdczeni dziennikarze. Na końcu jesteśmy my – czytelnicy, sfrustrowani słabą jakąścią kontentu jaki dziś dostajemy… W roku 2012 wiele mówiło się o wejściu do Polski Piano Media. Inicjatywy, która miała stać się odpowiedzią na spadające przychody mediów w świecie cyfrowych zmian. System miał być sposobem na monetyzację treści tworzonych przez największe koncerny medialne w Internecie. Miał przyzwyczaić Polaków do tego, że – podobnie jak w prasie drukowanej – za wysokiej jakości treści redakcyjne trzeba zapłacić czymś więcej niż tylko koniecznością obejrzenia reklam. Polacy – w ślad za Słowackimi i Słoweńskimi internautami – mieli więc zacząć płacić za to, co czytają. Po niespełna roku jego funkcjonowania można pokusić się o pierwsze podsumowanie.

 

Artykuł: media_i_marketing_2013_09_01_wydawcy_daja_za_darmo_pdf_k.pdf

Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Zaufali nam

Śledź nasz profil na portalu Linkedin