Promocja według najlepszych reguł – Harnaś milion piw rozdaje – skuteczny przykład budowania sprzedaży marki dzięki promocji (case study)

Producenci piwa, wśród nich Harnaś, bardzo chętnie sięgają po różne formy promocji.

„Harnaś Miliony Piw Rozdaje” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych promocji konsumenckich, która w ciągu kilku lat zdobyła ogromną przychylność milionów konsumentów piwa. Zasady – każdy, kto zakupi promocyjną butelkę lub puszkę i znajdzie pod kapslem oznaczenie nagrody wygrywa i odbiera piwo w oznakowanych sklepach.

Jak wynika z analizy danych dostarczonych przez Centrum Monitorowania Rynku (CMR) imponująca ilość gwarantowanych nagród w promocji Instant Win oraz niezmienne od lat zasady wpływają na bardzo dobre wyniki sprzedażowe marki Harnaś. W każdym okresie trwania promocji udział Harnasia w wolumenie sprzedaży piwa wzrastał.

Promocja Harnasia tak bardzo spodobała się Polakom, że kolejne edycje były skuteczne i wpływały na stały wzrost udziałów marki w wolumenie sprzedaży. Nawet niższa cena piwa Harnaś nie zachęcała konsumentów bardziej do zakupu niż promocja. Wnioski?

Źródło: Panel Handlu Tradycyjnego CMR; sklepy niezależne i miękka franczyza

1. Natychmiastowa nagroda (Instant Win) może w niektórych przypadkach działać lepiej niż obniżki cen
2. Wpływ promocji na wzrost udziałów marki w wolumenie sprzedaży może być trwały
3. Konsekwencja w prowadzeniu działań wpływa na duży poziom skuteczności promocji

Najskuteczniejsze formy promocji (wyniki badań). Czytaj dalej >>

Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Zaufali nam

Śledź nasz profil na portalu Linkedin