OMD ze srebrną statuetką EFFIE za Dziecięcą Eskortę McDonald’s (case study)

OMD, DDB Warszawa, 24/7PR oraz Tribal DDB otrzymał najważniejszą w branży domów mediowych nagrodę EFFIE za kampanię „Dziecięca Eskorta” przeprowadzoną dla McDonald’s. Oprócz nagrody, dom mediowy OMD  został również wyróżniony nominacjami do EFFIE za kampanie dla Dacii oraz Warki.

O kampanii:
UEFA EURO 2012 było najważniejszym wydarzeniem sportowym w Polsce w 2012 roku i zarazem pierwszoplanowym tematem komunikacyjnym dla jego 13 oficjalnych sponsorów, w tym również dla McDonald’s. Wiadome było, że wybicie się w tym gorącym czasie z komunikacją spośród tak dużej liczby marek będzie trudne. Część marek, z uwagi na swój sportowy charakter, w naturalny sposób wpisywała się w tematykę mistrzostw (np. Adidas). Inne również były kojarzone ze sportem, ponieważ od lat sponsorowały związane z nim wydarzenia (piwa). W zdecydowanie gorszej pozycji był McDonald’s, który nie jest marką sportową i którego wizerunek nie jest za bardzo związany ze wspieraniem aktywności fizycznej.

McDonald’s spełniając ponad 220 dziecięcych marzeń stał się najlepiej rozpoznawalnym sponsorem UEFA EURO 2012. Program rozgrywek i eliminacji do Dziecięcej Eskorty McDonald’s zaangażował 29 tysięcy dzieci i pokazał rodzicom, że McDonald’s ma takie same cele co oni i realnie zachęca dzieci do uprawiania sportu. Fraza ‘Bez Ciebie nie idę’ weszła do języka potocznego.

Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Zaufali nam

Śledź nasz profil na portalu Linkedin