Nie atrakcyjność nagrody lecz wysokie prawdopodobieństwo jej otrzymania decydują o atrakcyjności promocji

Przepis na idealną promocje to – gwarantowana, drobna choćby nagroda lub wiele drobnych nagród do wygrania i instant win – czyli informacja o wygranej dostępna natychmiast.

Blisko 60% badanych przyznało, że najbardziej interesującym rodzajem promocji jest obniżka ceny produktu. Co piąty konsument podziela opinie, iż większa ilość produktu w tej samej cenie jest bardziej zachęcająca niż niższa cena, natomiast dla co dziesiątego Polaka najbardziej interesujący jest upominek dołączony do zakupu.

Producenci często organizują konkursy, które mają zachęcić konsumentów do zakupu ich towarów bądź usług. Dla większości respondentów najbardziej atrakcyjne są konkursy z nagrodami, nawet małymi i symbolicznymi, ale dla każdego kupującego. Kobiety (47%) cenią taka promocję bardziej niż mężczyźni (33%).

Prawie połowa badanych wskazuje promocje Instant Win jako najbardziej atrakcyjną.

Źródło: Badanie nt. atrakcyjności promocji i konkursów przeprowadzone przez dział badań OMD, metoda CAWI, 2013

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie polskich internautów.

Wyniki badań potwierdza promocja „Harnaś milion piw rozdaje”. Więcej (case study) >>

Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Zaufali nam

Śledź nasz profil na portalu Linkedin