Internauci słuchają muzyki w Internecie, ale nie chcą za nią płacić

Dział Badań domu mediowego OMD przeprowadził badanie na temat korzystania z multimediów za pośrednictwem Internetu. Z ankiety wynika, iż respondenci chętnie wykorzystują możliwości, jakie oferuje im to medium. Blisko 80% badanych słucha muzyki za pośrednictwem Internetu, 62% ogląda video, zaś połowa ankietowanych przyznaje, że wykorzystuje Internet do gier.

Respondenci z ochotą oglądają video i słuchają muzyki w Internecie, jednak aż 57% z nich nie chce płacić za te multimedia. Tylko 28% osób kiedykolwiek w swoim życiu dokonało opłaty za muzykę lub video. Dobrą wiadomością jest, że nadal istnieje spora grupa Internautów (15%) skłonna zapłacić za multimedia w zamian za brak dokuczliwych reklam, mimo, że do tej pory tego nie robiła.

Wyniki badania wskazują, że dla respondentów najatrakcyjniejszą formą zakupu muzyki jest ściągnięcie pliku z utworem (63%). Tylko co dziesiąta osoba chciałaby kupić muzykę w formie płatnego streamu, otrzymując możliwość odsłuchania utworu. Internauci zakupione multimedia wolą kolekcjonować na swoim dysku niż mieć dostęp online do plików.

sklonnosc-zakupu-muzyki-lub-video-w-internecie

Badanie zostało przeprowadzone w styczniu 2013 roku metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie N=301 polskich internautów.

Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Zaufali nam

Śledź nasz profil na portalu Linkedin