Dom mediowy OMD prognozuje 4% spadek rynku reklamy w 2013 roku

Z najnowszych prognoz przygotowanych przez specjalistów domu mediowego OMD wynika, że rynek reklamy w 2013 roku skurczy się o 4 proc. 


Postępuje spadek inwestycji w media drukowane. Wraz z odpływem czytelników do Internetu obserwujemy trend przenoszenia budżetów z prasy do sieci. W najgorszym scenariuszu prasa straci nawet 15 %.

Nie tylko prasa traci na rzecz Internetu, Maciej Kita, buying director OMD: „Przez wiele lat TV była medium znacząco przeinwestowywanym. W obliczu kryzysu marketerzy sięgają po najefektywniejsze rozwiązania są nastawieni na szybki efekt. Skutkuje to wzrostem budżetów na Internet kosztem TV. Do tej sytuacji przyczyniło się również wyłączenie sygnału analogowego, które nie poprawi kondycji TV jako medium. Przyniesie natomiast spore zmiany wśród obecnych graczy w tym segmencie. Zyskają przede wszystkim stacje małe, do tej pory niszowe, które zyskały ogólnopolski zasięg. Stracą najwięksi nadawcy”. Specjaliści OMD szacują spadek wydatków reklamowych w TV o około 6 %.

Pomimo przypływu budżetów z innych mediów, wzrost Internetu znacząco wyhamuje w porównaniu z dwucyfrowymi wzrostami w 2012. Rok 2013 przyniesie dla Internetu wzrosty na poziomie 8 %. Specjaliści OMD oceniają, że mimo wszystko jest to stosunkowo dobry wynik. Maciej Kita, buying director OMD: „Dziś reklama internetowa wychodzi z komputerów i gości zarówno na ekranach mobile jak i TV. Wyraźnie obserwujemy wzrost zainteresowania marketerów formatami Video – coraz chętniej sięgamy po filmy i seriale wtedy, kiedy nam wygodnie, a nie wtedy, kiedy proponują nam je stacje TV w swojej ramówce”.

Według prognoz oprócz Interentu wzrost na poziomie 5 % zanotuje kino.  Natomiast reklama zewnętrzna (uwzględniając DOOH) straci około 6 %. Wydatki na radio utrzymają się na tym samym poziomie.

Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Zaufali nam

Śledź nasz profil na portalu Linkedin