93% marketerów używa danych w kampaniach reklamowych

– Zgodnie z globalnymi trendami rynek będzie odchodzić od targetowania w oparciu o cookie na rzecz wykorzystania unikalnych ID i budowania dotarcia do użytkowników w perspektywie cross-device. Jest kwestią otwartą, jak lokalni dostawcy danych odpowiedzą na to wyzwanie – ocenił Marcin Gut, Head of programmatic Accuen (Grupa OMD), na łamach raportu „Data-driven marketing w Polsce” przygotowanego przez Netsprint Group. To pierwsze w kraju badanie nad wykorzystaniem profili użytkowników w marketingu internetowym.

 

Artur Banach, CEO Grupy Netsprinht i opiekun merytoryczny raportu ocenia, że użycie big data rewolucjonizuje marketing: pokazują to chociażby wydatki na użycie danych zewnętrznych, które urosły w ciągu dwóch lat o niemal 500% (wzrost sprzedaży danych w Netsprint Audience). Dla wielu marketerów trend ten pozostaje jednak wyzwaniem.

 

Dane 1st party wciąż górą

Z raportu Netsprint Group wynika, że najczęściej wykorzystywane są tzw. 1st party data, czyli dane własne reklamodawców – korzysta z nich 75% badanych. Najczęstszą motywacją marketerów do korzystania z 1st party data są cele sprzedażowe. Retargeting oparty o dane własne wykorzystywany był głównie w celu zwiększenia konwersji (70% ankietowanych). Prawie połowa badanych (49%) zwróciła uwagę na chęć dotarcia do właściwego użytkownika oraz poprawę jakości ruchu (42%).

 

n1

źródło: Netsprint Group

– W pracy z naszymi klientami przykładamy dużą wagę do wykorzystania w kampaniach digitalowych danych posiadanych przez ich organizacje. Dane te odznaczają się wysoką skutecznością, dlatego klienci są otwarci na wdrożenie systemów DMP, które pozwalają nam na tworzenie zaawansowanych strategii retargetingowych w oparciu o 1st party data. To zdecydowanie jeden z najważniejszych trendów w ostatnim roku, który widoczny jest również w wynikach Raportu – podkreśla Marcin Gut, Head of Accuen (Grupa OMD)

 

3rd party data goni rynek

Niemal połowa (47%) przebadanych przez Netsprint Grou marketerów korzysta z 3rd party data, czyli danych zewnętrznych, dostępnych w formie gotowych segmentów, do których kieruje się konkretny przekaz marketingowy. Stosunkowo najmniej marketerów korzysta z tzw. danych 2nd party. Głównym powodem użycie danych zewnętrznych to oczekiwany efekt wzrostu konwersyjności (54%). Niemal połowa ankietowanych (49%) wskazała również chęć dotarcia do właściwej grupy użytkowników oraz poprawę jakości ruchu na stronie (46%).

 

n2

wykres: Jakie oczekiwania skłoniły Was do przeznaczenia budżetu na kampanie targetowane w oparciu o dane zewnętrzne (3rd party data)? źródło: Netsprint Group

– Ważna tendencja, którą obserwujemy na polskim rynku, to rosnąca konkurencja pomiędzy dostawcami 3rd party data. Na platformach DSP rośnie liczba podmiotów oferujących reklamodawcom profile użytkowników zbudowane w oparciu o różne źródła i taksonomie. Dzięki temu jesteśmy w stanie spojrzeć na użytkownika wielowymiarowo i precyzyjnie targetować do niego przekaz reklamowy – wyjaśnia Marcin Gut, Head of Accuen (Grupa OMD).

 

pobierz_raport

 

* Badanie „Data-driven marketing w Polsce” zostało przeprowadzone metodą CAWI.Na pytania odpowiadali przedstawiciele agencji interaktywnych, agencji SEM, domów mediowych, klienci końcowi i niezależni konsultanci. W badaniu wzięło udział 152 osoby. Respondenci dobierani byli za pomocą social mediów (Facebook, Linkedin), kontaktu mailowego i telefonicznego (bazy własne Grupy Netsprint).

Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Zaufali nam

Śledź nasz profil na portalu Linkedin